04 mars 2012

Emmanuelle Seigner

Kikade på den gamla filmen Frantic idag och insåg att det är en extremt och grymt gammal film som det var djäkligt länge sedan jag såg första gången. Dessutom påmindes jag om hur ernormt cool Emmanuelle Seigner var på den tiden och i den filmen. Mig veterligen har jag aldrig sett henne i någon annan film, efter Frantic. Efter en koll på iMDB och Wikipedia så mindes jag att hon sedan länge är Fru Roman Polanski, han kanske har behållit henne för sig själv och inte vill visa upp henne... Och jag såg att hon varit med i några filmer sedan Frantic men ingen av de filmerna minns jag att jag har sett.
Hon var modell från början som blev skådis och jag undrar om hon kanske testat en sångkarriär också, det brukar de ju göra. Nåväl, cool i Frantic var hon i alla fall.  

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul detalj, senaste gången jag kollade henne på IMDB så var vi jämnåriga...nu är hon 3 år yngre:)
Opensource, eller?
R.S

Unknown sa...

Ja, tiden går snabbt.... Kanske var det redan tre år sedan du kollade?

MR

Anonym sa...

Då skall ni se "The Ninth Gate" från 1999.... också en Roman Polanski film med Johnny Depp i huvudrollen... och med Frank Langella, Lena Olin och Emmanuelle Seigner.

En mycket bra film med samma känsla som Frantic.

MvH/ Lill-Micke

Unknown sa...

Tack Lill-Micke, den har åtminstone jag sett. Men framförallt, tack för ditt bidrag med hjälp av ditt inlägg:)


MR